Svar om pedofiler.,

Alex Limonovic   om Svar ang pedofiler.:

Sara

Jag ser att du har haft ett liv långt hårdare än någon ska behöva ha. Jag förstår därmed också att du är misstäksam mot allt som ens luktar obehagligt. Lite imponerande att du ens tar diskussionen.

Till att börja med så vill jag korrigera Pete lite, frågan om "hur människor ser ut" tar vi redan på förskolan. Av uppenbara skäl så undgår det inte barnen, och de är nyfikna på det som på det mesta andra de inte förstår men uppelever ligger inom räckhåll för det begripliga.
Sedan vaknar deras sexualitet i olika steg när de är mogna för det. Ämnet bör diskuteras öppet under barnens hela uppväxt och inte på "öronmärkta" timmar i skolan eller pinsamma stunder om "blommor & bin" med mamma eller pappa. Forskare vill att vi ska undervisa om det för att vuxenvärlden är så usla på om att prata om ämnet.

Men vi måste skilja på barnens sexualitet och vår vuxna. Bara för att JAG tycker att de kan vara sexiga så betyder det inte att de tycker det om mig. Så länge vi inte aktivt försöker förhindra barns utveckling så är allt lungt. Men vid tretton är de flesta barn en bit in i puberteten, då är deras intresse för sex stort. Men för den sakens skulle inte på vår vuxna nivå.

Jag tar avstånd emot vuxen-barn-sex. Orsaken är ganska simpel, det är lätt att bli förblindad om man har sin egen njutning i fokus, och att även den med bästa intentioner missar barnens signaler. Barnet fixar sin njutning utan vår hjälp, själva eller med varandra. Vi behöver bara låta bli att hindra dem. :)

Alex Limonovic

Sara svarar;
Jo det kanske är sant att det är bra om skolor pratar om det, men även att dem förklarar vad andra inte får göra mot dem. Och förklarar att om det händer dem något, vi säger tex att en vuxen försöker göra något så ska dem direkt säga något och inte skämmas för det eftersom dem inte gjort något fel!

Sedan om jag nu förstår dig rätt och inte missuppfattat dig så är du helt emot att barn och en vuxen har sex? Just nu har jag ingen koll om du var pedofil eller inte men om du var det och tycker att det är fel att barn och vuxna har sex, så ska du ju faktiskt ha beröm för den biten. Men inte för fantasier om barn.


Kommentarer
Postat av: Kamilla

det är bra:), gjort ida då?

2009-12-11 @ 19:28:13
URL: http://kaamilas.blogg.se/
Postat av: Alex Limonovic

Ja, självklart ska barn så tidigt som möjligt lära sig säga ifrån om något känns fel. (Men tyvärr är det sällan de gör det även om det vet att de bör...)



Jag tror det lättaste sättet är att komplettera med en kunskap till. Att man SKA berätta alla hemligheter som inte känns bra.



Men få undantag så är de pedofiler jag har haft kontakt med emot sex med barn. Så det berömmet tillkommer isf fler än mig. :)

(Och de personerna brukar möta hårt motstånd för den åsikten.)



Alex Limonovic

2009-12-11 @ 23:03:44
URL: http://alex.pedofil.se/
Postat av: Erica

allt bra med dig? :)

kram

2009-12-13 @ 00:18:49
URL: http://eswensson.blogg.se/
Postat av: `kamilla

yup bara suttit hemma:D, är allt bra ida?

2009-12-13 @ 16:27:35
URL: http://kaamilas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0