Varför fick inte jag en vanlig familj..

Jag tänker oftast på det, varför jag och Tobias inte fick en vanlig familj. En vanlig svensson familj. Med en mamma och pappa som jobbar 7-5, kommer hem gör middag åt oss, någon som frågar hur våran dag varit. Någon som såg till att vi gjorde våra läxor, någon som tröstade oss när vi var ledsna. Någon som köpte lördags godis åt oss! Någon som såg till att vi hade en trygg och vacker uppväxt.

Istället fick vi två föräldrar utan jobb, båda pundare och alkisar. En av dem, mamma, slog oss. Pappa försökte trösta oss, men vad gav det? Han var ju likadan fast snäll.

Varför fick inte vi den trygga uppväxten vi förtjänade? Precis som alla andra mina vänner hade. Varför fick vi bli slagna? Misshandlade, nertryckta. Varför fick vi jämt vara rädda? Varför blev Tobias äldre och fick dåliga kompisar? Varför började jag och Tobias med droger? Varför ville jag vara med dem? Varför blev jag våldtagen av hans kompis? Varför blev Tobias så less och ledsen att han tog sitt liv? Varför blev inte livet lättare när mamma dog? Varför ljög pappa om att han slutat? Varför fick jag en dotter som dog? Varför blev inte Casandras död lättare när pappa dog? Varför ljög pappa om att han var ren och tog Casandra i bilen? Varför var hon tvungen att dö i bilen? Varför dör mina ex och vänner? Varför kan jag vara ren ibland, och sedan tillbaka i samma gamla spår? Varför kan inte jag få ett bra förhållande? Varför kan inte jag få ett förhållande som håller? Varför måste jag må dåligt? Varför är jag den enda kvar i familjen förutom en lillasyster som pappa hade med någon annan som jag träffat kanske 3 gånger? Varför dog farmor, den enda nära familj jag hade kvar?

Varför suger mitt liv? Varför kan inte jag också bara dö och få träffa Tobias? Vad har jag kvar på jorden som är så viktigt?


Kommentarer
Postat av: camilla

läser din blogg och känner så väl igen mej. men mina föräldrar var dock inte alkisar

men i mycket av det du skriver

maila om du vill kram

2010-07-07 @ 14:31:05
Postat av: sara andersson i falkenberg

jag orkade bara läsa första stycket och har egentligen bara en sak att tllägga. det stavas inte lördags godis utan lördagsgodis.



medför dåliga föräldrar usel svenska? snela svara:)

2010-07-11 @ 00:11:00
Postat av: ähm

svenssonfamilj*



btw, livet är inte en dans på rosor. lär dig det så blir allt så mycket enklare, om du inte förväntar dig att alla ska vara så jävla underbara mot dig. jag finns på facebook. sök efter sara andersson, falkenberg så hittar du förhoppningsvis mig.

2010-07-11 @ 00:15:54
Postat av: Anonym

hittar dig inte.

2010-07-13 @ 14:13:30
Postat av: marcus

Hej Sara!



Vill vara tillsammans med dig.

Har inga föräldrar i livet heller.

Vi kan stötta varandra och få ett bra liv

2010-08-23 @ 20:29:12
Postat av: Nadia

OJ! :/

Ja, jag har ju också varit med om endel av de saker du berör, dock inte alla.



Allting kan ordna sig, det är helt sant. Jag tror på dig! :)



Jag undrar om din dotter dog i en bilkrasch? Förstod inte riktigt men det är kanske inte meningen att alla ska förstå heller? Du behöver inte känna dig tvingad att svara iaf.



Sköt om dig. Kraaam!

2010-09-13 @ 16:41:11
URL: http://nadiahill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0