Svar på gårdagens inlägg om Pedofiler.

Postat av: Nicolai de Bauer

Hej!

Jag får väl passa på att tacka för gratisreklamen, om än inslagen i olaga hot. Att skära kuken av mig tycker jag är en opassande idé, av det enkla skälet att den inte är så mycket att skära av. ;-)

Varför vill du att jag skall hamna i fängelse? Det är väl dumt; jag som är arbetsför och allt. Sverige har nog med onödiga utgifter som det är, inte sant?

Vänligen,

Nicolai de Bauer


SARA SVARAR:

Enligt mig är en pedofil något hemskt, jag tycker det är helt enkelt sjukt att ha dragning till barn på det sättet. Anledningen till att jag vill att alla pedofiler ska åka in, är för att jag är rädd om barnen. Jag har själv varit mamma, och hade någon ens kollat på min dotter på fel sätt så vet jag inte riktigt hur långt jag hade gått. Sverige slösar pengar på skit saker, när dem egentligen borde slösa pengar på att ge pedofiler vård.

Postat av: Pete Nielssen

@Sara:

Inte så mycket, mer en undran varför du inte tål pedofiler och vad specifikt du tycker är äckligt. Du hade inte behövt ändra din blogg för min skull, jag hade faktiskt trott att jag skulle bli påhoppad och kallad ett, annat o tredje.

Tyvärr så är det så att ämnet sexuella övergrepp på barn missbrukas, dels av media för att sälja lösnummer, dels av individer och organisationer som ser det som en möjlighet att främja sina egna åsikter.

Vissa tycker att ändamålet helgar medlen, och att man kan tumma på reglerna eftersom det ändå bara är pedofiler som råkar illa ut. Men varenda gång man tummar på reglerna, så förlorar saken (i detta fall barns rätt att vara ifred från sexuella övergrepp) i anseende.

Och tro mig, du anar inte hur mycket det har tummats på reglerna när det gäller det här ämnet. Du kan inte tro hur mycket sjuka saker jag sett. Så nästa gång du läser något och blir riktigt upprörd, dubbelkolla så att inte någon försöker föra dig bakom ljuset. Susar du förbi ett bibliotek, försök hitta något lagom tjockt om ämnet källkritik.

Och kom ihåg, gör man ett fel, så är det bara en tidsfråga innan det upptäcks (speciellt i dagens internetsamhälle), och när det upptäcks så förlorar det ämne du gjorde felet i anseende (oavsett om det var välmenat eller inte, om du trodde det var sant eller inte).

Och jag tycker att det ljugs och överdrivs för mycket i det här ämnet, något som i långa loppet bara kommer att skada barn. Och skada dem rejält.

SARA SVARAR:

Ja, det är äckligt men även sjukt. Jag tycker det är helt fel. Måste fråga er båda, om ni hade barn, kanske en sjuåring, skulle ni tycka det var okej att någon på 30år taffsade på erat barn? Skulle inte ni tycka det är sjukt? Att tycka det är rätt att antasta barn är nästan likadant som att jag skulle säga att MORD är helt okej, eftersom världen ändå är överbefolklad. Eller hur?
Visst det kanske överdrivs och ljugs i dagens samhälle, men seriöst, hur äcklad tror ni inte små barn blir när dem sedan är äldre och förstår att dem umgåtts med en pedofil? Hur dåligt tror ni inte folk som blivit utsatta för en pedofil mår? Ja inte fan tror jag dem mår bra!


Kommentarer
Postat av: Pete Nielssen

@Sara:



Definiera tafsa...



Jag tycker att ovälkomna beröringar, oavsett om de är avsedda att orsaka sexuell retning eller inte, är ett tecken på att något står fel till med personen som utför dom. Oavsett åldern på den som blir utsatt för dom - att det är en vuxen person som blir utsatt gör det INTE till en mindre kränkning enligt min mening.



Och varför förutsätter du att alla pedofiler antastar (eller vill antasta) barn? Vad är din definition på en pedofil?



Den vanlig förekommande lögn är faktiskt att stämpla personen som pedofil, trots att hon eller han inte är det. De allra flesta som våldtar barn gör det inte på grund av sexuell eller emotionell attraktion, utan på grund av han heller hon tycker att barn är lätta offer, fysiskt och/eller psykiskt.



Visst finns det rötägg bland pedofiler, precis som det finns rötägg bland homosexuella och heterosexuella, jag tror faktiskt inte det finns en pedofil som skulle påstå annat, fråga en om du inte tror mig. Men gör det alla till pervon om bara en del beter sig illa? Nej, enligt min ringa åsikt. Det är lika fel att antasta en vuxen som att antasta ett barn, en person som gör så måste få hjälp att bli av med sitt problembeteende.



Och att man blir äcklad ger inte rätt att ljuga eller ens överdriva. Inte minst på grund av chansen att du blir äcklad utan orsak.

Hur skulle du känna dig om du träffat en kille som var din klippa efter en skilsmässa, som var en axel att gråta på, en famn att söka tröst i, inte bara för dig men också för dina barn?

Och att något du läst eller hört får dig att "förstå" att han är pedofil, och därför konfronterade honom och sedan tappade kontakten?

Hur skulle du känna dig om du senare skulle förstå att han inte var farlig över huvud taget?

Hur skulle du reagera om du, uppe på det hör, skulle få höra imorgon, att dina barns pappa varit på dom nästan varje natt sedan de var tio, speciellt efter ditt nya förhållande sprack, och alltid haft stånd när de suttit i hans famn?

Skulle du inte vilja att de som fick dig att tro något var sant som inte var det skulle ställas till svars för helvetet de orsakat dig och dina barn?



För varenda gång någon ljuger eller överdriver, så ökar chansen för att ovanstående inträffar. Och tillräckligt många överdrifter och lögner senare, så blir det förföljelser, oskyldiga som kastas i fängelse, misshandlas eller mördas.

2009-12-10 @ 18:36:25
URL: http://about:blank

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0